FEDEK

Akreditasyon nedir? 

FEDEK nedir?

FEDEK KOMİSYONLARI ve GÖREVLERİ
Komisyon Komisyon Başkanı Komisyon Üyeleri
Eşgüdüm Komisyonu Prof. Dr. Bayram AKÇA Prof. Dr. Mehmet TEMEL, Arş. Gör. Dr. Serhat KUMBALI, Mehmet Buğra BAŞER
Ders Programı İzleme Komisyonu Prof. Dr. Erdoğan KELEŞ Doç. Dr. Melike SARIKÇIOĞLU ÖKTEN, Arş. Gör. Dr. İbrahim YETİŞ
Altyapı Hazırlama ve Paydaşlar Komisyonu Prof. Dr. Muzaffer DEMİR Doç. Dr. Serdal SOYLUER, Doç. Dr. Metin MENEKŞE
Ölçme-Değerlendirme Komisyonu Prof. Dr. Ahmet YİĞİT Doç. Dr. Yunus İNCE, Arş. Gör. Dr. Hakan KILINÇ
Özdeğerlendirme Raporu Hazırlama Komisyonu Prof. Dr. Adnan ÇEVİK Prof. Dr. Murat KEÇİŞ, Arş. Gör. Dr. M. Sait SÜTÇÜ
Halkla İlişkiler Etkinlikleri-Bölümdışı Öğretim Üyeleri, Staj,
Mezunlarla İlişkiler Komisyonu
Doç. Dr. Muhammed YAZICI Dr. Öğr. Üy. Özlem KARSANDIK YAZICI,
Arş. Gör. Dr. Mehmet Sait BENEK
Kalite Akreditasyon Komisyonu Prof. Dr. Mustafa GÖKÇE Prof. Dr. Seher AKÇA, Dr. Öğr. Üy. Aslı ÇANDARLI ŞAHİN
İntibak Komisyonu Prof. Dr. Tuncay ÖĞÜN Prof. Dr. Melek Çolak, Dr. Öğr. Üy. Tevfik Orkun DEVELİ


Eşgüdüm Komisyonu
Komisyonun Görevleri:
1. Bölüm başkanı koordinatörlüğünde tüm komisyonlar ile irtibatlı olup, belirlenen sorunları çözüme ulaştırmak adına tedbirler almak, çözmek
2. Eğitim ve öğretime dayalı sorunlara karşı güncellemeler yapmak ve tedbirler almak
3. Sürekli iyileştirme çalışmalarını takip etmek ve komisyonları yönlendirmektir.
 
Ders Programı İzleme Komisyonu
Komisyonun Görevleri: 
1. Yurtiçi ve yurtdışı diğer üniversitelerde okutulan ders programlarını takip etmek
2. Takip edilen ders programları hakkında Bölüm Başkanına bilgi vermek ve gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlamak
3. Ders müfredatını (anket ve öneriler doğrultusunda) düzenlenmek
4. Danışmanlık hizmetleri sonucunda bildirilen derslerle ilgili sorunların çözümünde Bölüm Başkanı ile birlikte çalışmak
5. Ders dosyalarını revize etmektir.
 
Altyapı Hazırlama ve Paydaşlar Komisyonu
Komisyonun Görevleri: 
1. Bölüm alt yapı eksikliklerini belirleyerek Bölüm Başkanlığına bildirmek
2. Dersliklerin altyapı eksikliklerine yönelik talepleri almak ve temin etmek
3. Gelen arıza bildirimlerini Bölüm Başkanlığına iletmek ve giderilmesini sağlamak
4. Teçhizat bakım faaliyetlerini takip etmek
5. İşverenlerle iletişimi geliştirmek,
6. İşverenlerin mezunlarımız ve bölümümüz ders programı hakkındaki görüş ve önerilerini almak,
7. Öğretim üyelerinin teknik gezi taleplerini almak ve teknik gezi takvimini hazırlamak, duyurmak.
 
Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu
Komisyonun Görevleri: 
1. Tarih Bölümünün ve Sürekli İyileştirme Kurullarının ihtiyaç duyduğu tüm anketleri hazırlamak
2. Hazırlanan bu anketleri uygulamak ve sonuçlarını değerlendirmek
3. Anketler sonucu elde edilen verileri rapor haline getirerek Bölüm Başkanlığına iletmek
4. Akreditasyon süreci ile ilgili dokümanların zamanında Kalite ve Akreditasyon Komisyon Başkanlığına iletilmektir.
 
Öz Değerlendirme Komisyonu
Komisyonun Görevleri:
1. Akreditasyon çalışmaları doğrultusunda Bölüm Başkanlığında toplantılara katılmak
2. Akreditasyon ile ilgili dokümanların zamanında komisyon başkanlığına iletilmesini sağlamak
3. Akreditasyon ile ilgili dokümanların güncelliğini takip etmek
4. Kalite ve Akreditasyon Komisyonu ile işbirliği içerisinde çalışmak
5. Öz değerlendirme Raporunu hazırlamak ve güncellemektir.
 
Halkla İlişkiler Etkinlikleri, Bölüm Dışı Öğretim Üyeleri, Staj ve Mezunlarla İlişkiler Komisyonu
Komisyonun Görevleri:
1. Bölümün dış paydaşlara tanıtımında web sayfasını güncelleştirmek
2. Bölüm ve basın ilişkilerini koordine etmek
3. Öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmelerde aktif çalışmak, kariyer günleri düzenlemek
4. Bölüm öğrencilerine yönelik etkinlikler düzenlemek ve öğrenci katılımını sağlamak
5. Mezunlar ve öğrenciler için bölüm web sayfasında linkler oluşturmak
6. Akreditasyon ve Kalite politikasını bölüm web sayfasında yayınlamak
7. Bölüm öğrencileri ve halkı bilimsel etkinliklerle bir araya getirmek, bu etkinlikleri planlamak, organize etmek
8. Staj çalışması ile ilgili ön hazırlıkları yapmak ve öğrencileri bilgilendirmek
9. Stajların amacına yönelik olarak yürütülmesi için gerekli izlemeyi yapmak
10. Staj defterlerini ve/veya ilgili belgeleri incelemek ve stajı değerlendirmek
11. ERASMUS staj hareketliliğini, ERASMUS staj hareketliliği esaslarına göre Bölüm ERASMUS koordinatörü ile birlikte düzenlemek
12. ERASMUS dışında burslu yurtdışı stajlarında öğrencilerin ön değerlendirmesini yapmak
13. Mezun durumundaki öğrencilere, kariyer gelişimi ve planlanması ile ilgili yönlendirmeler yapmak
14. Mezunlarla iletişimi artırmak ve toplantılar düzenlemek
15. Mezunlarımızın ders programımızla ilgili görüş ve önerilerini, toplantı ve anketler ile almaktır.
 
Kalite ve Akreditasyon Komisyonu
Komisyonun Görevleri:
1. Kalite yönetim sistemi gerekliliklerini yerine getirmek, düzeltici ve önleyici faaliyetleri talep etmek, başlatmak ve takip etmek
2. Fakülte Akreditasyon Kurulu tarafından alınan kararlar doğrultusunda çalışmaları organize etmek ve takip etmek
3. Akreditasyon çalışmaları hakkında Bölüm Başkanlığında toplantılara katılmak
4. Verilen görevlerin etkinliğini takip etmek
5. Özdeğerlendirme Raporu hazırlama kurulunun çalışmalarını organize ve takip etmek
6. Akreditasyon ile ilgili dokümanların güncelliğini takip etmektir.
 
İntibak Komisyonu
Komisyonun Görevleri:
Bölümümüze Yatay Geçiş yapmak isteyen öğrencilerin, daha önce başka bir üniversitede öğrenim görmüş ve başarılı oldukları derslerden muaf olma talep eden öğrencilerin ve Bölümümüzde uygulanmakta ders planlarına intibaklarının sağlanması konularında “Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ile Üniversitemiz “Yatay Geçiş Yönergesi” hükümlerine göre inceleme yapmak, esasları belirlemek ve Düzenlenen Raporları Tarih Bölümü Başkanlığına sunmaktır.

________

Fen, Edebı̇yat, Fen-Edebı̇yat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretı̇m Programları Değerlendı̇rme ve Akredı̇tasyon Derneğı̇ (FEDEK) ile uyum çalışmaları çerçevesinde, 2021-2022 akademik yılından itibaren geçerli olmak üzere kabul edilen program öğretim amaçları ve program çıktıları aşağıdaki gibidir.
 
ÖĞRETİM AMAÇLARI
 
ÖA-1. Mezunlarımız, edindikleri bilimsel sorgulama ve araştırma alışkanlıklarını akademik ve iş hayatında değerlendirir.
ÖA-2. Mezunlarımız, tarih disiplini ile ilişkili alanlarda edinmiş oldukları donanım ile devletin arşiv, kütüphane ve araştırma merkezi gibi kurumlarında gerek duyulan uzman ihtiyacını karşılar.
ÖA-3. Çeşitli alan dillerinden biri veya birkaçını kullanma becerisini edinme fırsatı sunulan mezunlarımız Tarih disiplininin çeşitli çalışma konularında ihtiyaç duyduğu dil bilgisi donanıma sahip olur.
ÖA-4. Mezunlarımız, mesleki etik bilinci ile birlikte mesleğinin ihtiyaç duyduğu hukuksal mevzuata hakim olur.
ÖA-5. Mezunlarımız, sosyal bilimler alanındaki çalışmaların ihtiyaç duyduğu interdisipliner bakış açısına sahip olur.
ÖA-6. Mezunlarımız, sürekli eğitim bilinci ile kendini geliştirir.
 
PROGRAM ÇIKTILARI
 
PÇ-1. Tarihsel kaynakları okuyabilecek düzeyde alan dillerine hâkim olur.
PÇ-2. Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçer, kullanır, geliştirir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde faydalanır.
PÇ-3. Tarih alanında bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bilimsel çalışmalarında bunları uygular.
PÇ-4. Tarih disiplini sayesinde geçmişin doğru bilgisini arar, geleceği daha iyi yorumlar ve ülkesinin maddi manevi değerlerine katkıda bulunur.
PÇ-5. Arşivleri tanır ve bilimsel çalışmalarında arşiv kaynaklarını kullanır.
PÇ-6. Tarihle ilgili kavramları, düşünceleri, bilim dünyasında tanınmamış olguları tanımlayarak analiz eder ve bulgularıyla toplum kalkınmasına perspektif sunar.
PÇ-7. Tarih disiplini ile ilgili temel kavramları, düşünce ve verileri metodolojik olarak inceler.
PÇ-8. Tarihi olguların yorum ve sentezlerinde tarafsız ve önyargısız davranmayı; sosyal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurmayı öğrenir ve uygular.
PÇ-9. Geçmişin ortak kültür mirasını tanıyarak, içinde yaşadığı toplumun gelecekte gelişme yeteneğine olan inancının güçlenmesini sağlar.
PÇ-10. Geçmişi öğrenerek günümüzü daha iyi değerlendirir.
PÇ-11. Tarih alanında analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olur.
PÇ-12. Tarih disiplini ile ilgili elde ettiği verileri açıklar biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÇ-13. Programdan mezun olmadan önce en az iki adet bölüm dışı ders alır.
PÇ-14. Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-15. Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÇ-16. Tarihçilik mesleğinin hukuksal mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur.

_________

Bölümümüzün Mezuniyet Süreci Akış Şeması